Jakie dane zostały ujawnione?
Doszło do ujawnienia danych takich jak imiona i nazwiska, adresy, dane kontaktowe oraz informacje o złożonych zamówieniach i reklamacjach. Nie wyciekły dane logowania ani hasła, ponieważ były przechowywane w innej infrastrukturze. Nie zostały również przechwycone żadne dane finansowe takie jak numery kont i kart klientów ponieważ przetwarzanie płatności odbywa się przy wykorzystaniu zewnętrznych operatorów płatności.
Co należy zrobić?
Klienci powinni zachować szczególną czujność i ostrożność w przypadku prób kontaktu drogą telefoniczną lub e-mail. Poniżej podstawowe zasady którymi powinni się kierować.
„Nie daj się oszukać!
- Nie rób niczego, co poleca Ci zrobić nieznana osoba;
- Nie instaluj żadnego dodatkowego programu, ani w żadnej sposób nie dawaj dostępu do swojego komputera i telefonu; Dotyczy: Karty płatnicze dla Klientów detalicznych i firmowych Temat: Wyciek danych klientów sieci sklepów Agata Meble Sygnatura: DR/544/D/0181/2024 Kontakt: Anna Juszczyk, tel. 71 32 30 479, kom. 512 010 120, e-mail: anna.juszczyk@bankbps.pl
- Nie przekazuj nikomu swoich danych logowania do bankowości, kodów autoryzacyjnych transakcji ani kodów BLIK, nawet jeśli osoba z która rozmawiasz twierdzi ze jest pracownikiem Banku czy Policjantem;
- Nie podawaj danych swojej karty płatniczej ani zdjęć dowodu tożsamości;
- Jeśli dostajesz wiadomości sms z nieznanych numerów często spoza Polski blokuj numer i nie wchodź w otrzymane wiadomości;
- Uważaj na fałszywe wiadomości mailowe, sprawdź z jakiego adresu mail otrzymałeś wiadomość, nie klikaj w link i nie podawaj danych kart płatniczych.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zanim cokolwiek zrobisz skontaktuj się z kimś bliskim lub zaufanym”
Dodatkowo w przypadku Klientów Agata Meble zalecane jest zastrzeżenie numeru PESEL.