ZMIANA REGULAMINU OTWIERANIA I PROWADZENIA RACHUNKÓW BANKOWYCH DLA KLIENTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Uprzejmie informujemy, że zmieniły się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych w Gospodarczym Banku Spółdzielczym Radków z/s w Nowej Rudzie.
Regulamin obowiązuje od 01 listopada 2019r. z wyłączeniem zapisów § 2 pkt. 22, 45, 67,74,
* 40 ust. 2, 3 i 4, § 41 ust. 2 pkt. 4, które obowiązują od dnia 15.12.2019 r.
Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Split Payment II). Pozostałe zmiany maja charakter porządkowy i redakcyjny.
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
* dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
- zmiana zapisów w odniesieniu rachunku VAT:
-
- rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania z rachunku VAT płatności o inne podatki oraz składki ZUS – obecnie jest możliwość realizacji tylko płatności podatku VAT;
- rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania egzekucji z rachunku VAT o płatności wskazane powyżej,
- dodanie możliwości zamykania rachunku VAT w sytuacji, kiedy zamykany jest rachunek rozliczeniowy powiązany z rachunkiem VAT, a na rachunku VAT występują środki pieniężne i Bank nie posiada decyzji naczelnika urzędu skarbowego o zadysponowaniu środkami.
Ponadto wprowadzono również zmiany dotyczące:
- zasad określania adresu do korespondencji;
- korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Jednolity tekst Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków dla klientów instytucjonalnych z uwzględnieniem ww. zmian znajdą Państwo w Jednostkach Banku oraz na stronie internetowej Banku.
Powyższą informację przekazujemy Państwu stosownie do zapisu par. 111 Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych. W przypadku nieakceptowania zmian mają Państwo prawo do wypowiedzenia umowy rachunku w terminie 14 dni od otrzymania niniejszej informacji. W przypadku nie złożenia wypowiedzenia w tym terminie, zmiany obowiązują od dnia następującego po upływie ww. 14-dniowego terminu.
Z poważaniem
Zarząd Banku